Positionering en klantcontact

Een organisatie in de Fun & Party sector wilde graag meer klanten. In het verleden hadden ze een aansluiting met een lead generator. Hier kwamen opdrachten uit, maar de kosten werden elk jaar hoger. Ook ontstond er ruis op de lijn omdat aanvragers een ander verwachtingspatroon hadden dan wat het Fun & Party bedrijf leverde. Zo liep het rendement op de leads terug en besloot de directie hiermee te stoppen.

En toen werd het stil.

Mark Turksma werd gevraagd om er weer leven in te blazen. Nu was het jammer dat men zo rigoureus de lead generator de deur had gewezen. Het zelfstandig opbouwen van een goede lead generatie kost vaak enkele jaren en dat hadden we graag parallel laten lopen om geen gat te laten vallen.

Nu moest er gewerkt worden vanuit een achterstandspositie. Mark Turksma begon met een analyse van de markt. Wat doen de collega’s en hoe presenteren zij zich? Daarnaast werd de doelgroep nader geanalyseerd. Wat wil je weten? Waar zit het bedrijf en welke mogelijkheden zijn er op het terrein? Allemaal van belang op de presentatie op internet, het belangrijkste informatiekanaal.

Het resultaat leidde tot een compleet nieuwe site met duidelijk de verschillende activiteiten, de dag, middag en avond programma’s en de verschillende themafeesten. Goed vindbaar, helder in tijdsbesteding en activiteiten en kosten per persoon. Het resultaat was een geringere hoeveelheid vragen per telefoon en een groter aantal aanvragen per mail. Maar ook de telefonische contacten waren veel concreter. Mensen konden zich online een goed beeld vormen van wat er mogelijk was en wat hun paste.

Nu wordt er hard gewerkt om op de verschillende zoekwoorden, een goede positie op Google te krijgen. Deze SEO-optimalisatie zorgt er nu langzaam voor dat het aantal aanvragen weer oploopt en mensen of bedrijven die een feestje willen houden, de organisatie goed weten te vinden.

Omdat niet iedereen online is en SEO-posities langzaam opbouwen, heeft Mark Turksma een serie huis-aan-huis acties opgezet om iedereen in een straal van 50 kilometer rond de vestigingsplaats, te informeren over de mogelijkheden. Ook hierdoor komen er steeds meer aanvragen en worden er activiteiten geboekt.

Neem er 2 uur de tijd voor

streepje

En bespreek hoe Doelpunt voor uw organisatie kan scoren.

Bel: 06-83444040

Meer informatie