Merk bouwen? Neem er de tijd voor!

Een plaatselijke damesmodewinkel werd overgenomen door de tweede generatie. Met de ambitie om het uit te laten groeien tot een regio-overstijgende winkel. De familienaam was ook de naam van de winkel en het geheel had de sfeer uit de vroege jaren zeventig, logo én inrichting.

Mark Turksma begon met een analyse wat voor winkel het moest worden. Een toekomstscenario waar jaren in gaan zitten, maar waar elke stap wel bij moet passen. Van dorpswinkel naar boven regionale modezaak voor het hele gezin.

Naam en styling werden als eerste aangepakt. De familienaam kreeg er een sterk label bij en alles kreeg een duidelijk herkenbare look. Deze werd ook doorgevoerd in het verpakkingsmateriaal, de advertenties en de mailing. Toen nog allemaal via de post.

Er kwam een strak beleid op het opvoeren van het aantal vaste klanten, met klantenkaart. Voor nieuwe contacten werd er, naast adverteren, regelmatig een huis-aan-huis magazine gemaakt die in een steeds grotere oplage werd verspreid.

Het klantenbestand groeide van 4.500 tot ruim 38.000. Steeds werden er acties ontwikkeld waarbij vooral afdelingen een extra boost kregen. Na een grote verbouwing en uitbreiding ontwikkelde Mark Turksma ook een succesvolle campagne om als winnaar van de Visa Retail Jaarprijs te worden uitgeroepen.

Neem er 2 uur de tijd voor

streepje

En bespreek hoe Doelpunt voor uw organisatie kan scoren.

Bel: 06-83444040

Meer informatie